Novinky

Linka 1224 pro přivolání asistence při nehodě či poruše

28.06.2015

Čeští motoristé mohou v případě nehody nebo poruchy využívat unikátní jednotnou Linku pomoci řidičům 1224.

Nezáleží na tom, u které pojišťovny mají sjednané povinné ručení nebo havarijní pojištění, Linka pomoci řidičům zajistí asistenci nebo odtah pro všechny motoristy v rozsahu sjednaném v pojištění. Jde o unikátní projekt v celoevropském měřítku. Tato efektivní a jednoduchá služba urychlí odstranění následků nehod a zprovoznění pozemní komunikace, čímž umožní předcházet vzniku dalších dopravních nehod. Zároveň ochrání řidiče před zbytečnými náklady za odtah nebo zprovoznění vozidla společností, jejíž služby nemá motorista předplacené u pojišťovny. Význam linky 1224 motoristé ocení hned o prázdninách, kdy pravidelně roste počet nehod, a tedy i situací, kdy motoristé asistenci potřebují.

„Zatímco dříve si musel motorista ukládat nebo pamatovat kontakty na konkrétní asistenční společnost své pojišťovny, nyní mu díky spolupráci všech pojišťoven postačí univerzální čtyřmístné číslo,“ říká výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů Jakub Hradec. „Číslo 1224 je dostupné 12 měsíců v roce, 24 hodin denně. Díky tomuto jasnému spojení si ho budou řidiči dobře pamatovat. V případě nehody nebo poruchy se tak mohou spolehnout na rychlou a profesionální pomoc od své pojišťovny bez drahých prostředníků,“ dodává Jakub Hradec.

Jak funguje 1224

Klienti, kteří vytočí číslo 1224, jsou v průměru za 6 vteřin spojeni s operátorem. Linku obsluhují zkušení zaměstnanci tří call center asistenčních společností, které jsou členy ČAAS. Operátor zjistí pojišťovnu, u které mají řidiči uzavřené povinné ručení. Pokud si to nepamatují, operátor to snadno ověří podle SPZ jejich auta. Poté je přepojí na smluvní asistenční společnost, která na místo okamžitě vyšle vůz a zařídí opravu nebo odtažení do seriózního servisu.

Dopravní nehoda: na chladnou hlavu zapomeňte, vládnou negativní emoce

Každá dopravní nehoda je mimořádnou stresovou situací, na kterou není žádný řidič dokonale připraven. Motorista prochází šokem a musí se vyrovnat se stresem, který z této situace vyplývá. Řidiči reagují chaoticky, záleží také na závažnosti škody na vozidlech i na zdraví. „Vystresovaný řidič, který neví, na koho se v případě nehody nebo poruchy obrátit, snadno naletí a může využít i velmi nevýhodné a zbytečné služby,“ vysvětluje dopravní psycholog Michal Walter a doplňuje: „Je velmi užitečné, pokud si řidič zafixuje určité postupy a telefonní čísla, jež jeho problém vyřeší. Snadno zapamatovatelné číslo 1224 je pro podobné situace ideální.“

Smluvní asistenční společnosti pojišťoven zaručují bezpečnost na silnicích

V případě dopravní nehody je nejprve nutné zajistit místo havárie a dle potřeby přivolat složky integrovaného záchranného systému. „Poškozené vozidlo by se mělo vždy odtáhnout z místa nehody.Tuto klíčovou činnost pro bezpečnost na silnicích zajišťují smluvní asistenční společnosti pojišťoven. Ročně vyjíždíme zhruba k 200 000 případů,“ říká prezident České asociace asistenčních společností (ČAAS) Petr Bold.

Pojišťovny spolupracují se smluvními asistenčními společnostmi, které na místo nehody pošlou motoristovi na pomoc odtahový vůz. Ty jsou na místě v průměru do 30 minut. Linka pomoci řidičům 1224 urychlí odstranění překážek, které na silnici po nehodě nebo poruše vytvářejí nepojízdná vozidla, jež tak ohrožují ostatní řidiče a blokují plynulý provoz,“ pokračuje Petr Bold. Smluvní asistenční společnosti pojišťoven nicméně pro řidiče nezajišťují pouze odtah vozidla v případě nehody. Služeb, které mohou řidiči využívat, je víc: „K poruchám vozidel vyjíždí naše asistenční a odtahové vozy dokonce dvakrát častěji než k dopravním nehodám. Ne vždy je navíc nutný odtah, zhruba každé šesté auto se nám podaří zprovoznit rovnou na místě,“ objasňuje Petr Bold.

Linka pomoci řidičům šetří jejich kapsu

Jednoduchost a dobrá dostupnost linky 1224 pro řidiče nejsou zdaleka jedinými výhodami linky 1224. Díky lince 1224 mají řidiči okamžitý přístup k výše zmíněným službám, které jsou zahrnuté v ceně povinného ručení. Pojišťovny tím v případě nehody motoristy chrání také před „službami“ neseriózních lovců nehod, kteří se v podobných situacích nezvaně objevují a řidičům vnucují zbytečné a nevýhodné služby, jež pak často pojišťovna nemůže uhradit. Řidiči, kteří v případě nepojízdného vozidla zavolají na 1224, mají navíc jistotu profesionálního a kvalitního servisu ze strany smluvní asistenční společnosti pojišťovny odtahem počínaje a pomocí a volbou vhodného a spolehlivého autoservisu konče.

Zájem o linku roste

Linka pomoci řidičům byla spuštěna v listopadu 2014. Od té doby do konce května ji využilo již 7 500 motoristů. Zájem přitom rychle stoupá, jen v květnu na ni volalo 2000 lidí a měsíční nárůst volání dosahuje zhruba 25 %. Díky jednoduchému číslu si řidiči linku 1224 dobře pamatují, v červenci navíc startuje informační kampaň, která ji dostane do širšího povědomí veřejnosti. Již nyní najdou řidiči číslo 1224 napsané na nových zelených kartách, nových evropských formulářích „Záznam o dopravní nehodě“, na webu pojišťoven a webu linky 1224.

26.06.2015

Češi se opět stále více zaměřují na domácí značky s tradicí

Číst článek
15.07.2015

Slavia pojišťovna reaguje na obavy z krádeží aut

Číst článek
< Zpět na archiv článků
Zde se zobrazí výsledky vyhledávání