Novinky
Opravovali jste loni dům? Kupovali bazén? Aktualizujte si pojistnou smlouvu
Pojištění majetku je druhým nejčastějším pojištěním, které Češi mají. Objem nově sjednaných smluv u Slavia pojišťovny narostl za poslední tři roky
o stovky procent. Klienti však někdy cenu svých nemovitostí podhodnocují. Jak velký problém to je, se ukazuje po každé větší živelní události.
„Zrekapitulujte, co všechno jste na vašich stavbách stihli opravit či přistavět za uplynulý rok,“ říká Lukáš Rozsypal, produktový manažer Slavia pojišťovny. Kromě stavebních úprav domu či bytu nezapomeňte ani na venkovní prvky.
„Klienty často nenapadne, že započítat by měli nejen zahradní chatku, altán, dílnu, garáž či třeba stodolu, ale také oplocení nebo bazén. I to jsou položky, které v dnešní době nestojí pár korun, ale spíše pár set tisíc,“ dodává. V případě pojistné události vás tento omyl může připravit o vysoké částky na pojistném plnění.
Jak pojišťovna postupuje v případě podpojištěného majetku?
Zůstaňme ještě u příkladu vedlejších staveb. Pokud má klient na zahradě majetek pojištěný na jeden milion korun, ale ve skutečnosti přijde o hodnotu ve výši dvou milionů, pojišťovna mu nevyplatí milion, ale procentuálně poníženou částku. Měl-li reálně pojištěnou polovinu hodnoty svého majetku, dostane polovinu z pojistné částky, tedy v tomto případě ne milion, ale půl milionu korun.
„Pokud se budeme bavit o hodnotě celého rodinného domu řekněme za 10 milionů korun, u něhož pojistná smlouva dosahuje limitu pouhých 5 milionů, snadno
si dopočítáte, kolik by klienti získali v případě totální škody. Dva a půl milionu korun,“ varuje Lukáš Rozsypal.
Problematiku podpojištění klienti vnímají jako silné téma vždy po kalamitách. Následky se při nich totiž pohybují ve velkých částkách a často jde o totální škody. Připomněly jí opět loňské zářijové povodně, po kterých Slavia pojišťovna svým klientům poslala přes 216 milionů korun.